29/05/2026
Afgelopen weekend was de 24-uurs zwemmarathon, een aantal Argo-zwemmers heeft hier aan mee gedaan onder de vlag van E.O.Z.C. Dit willen we even onder de aandacht brengen, want dit is een niet geringe prestatie! Onderstaande tekst is van E.O. Z. C..
24-Uur Zwemmarathon 2026 – Samen tot het uiterste
Tijdens het afgelopen Pinksterweekend stond Valkenswaard opnieuw in het teken van
doorzettingsvermogen, teamwork en sportieve passie. De 24-uurs zwemmarathon – een
traditie die ooit door Argo werd neergezet – kwam tot leven met een nieuwe generatie
zwemmers die het beste uit zichzelf haalden.
Met maar één doel voor ogen – samen de finish halen – gingen de deelnemende verenigingen
vol energie het water in. Ondanks dat het evenement samenviel met het eerste weekend van de
Brabantse Kampioenschappen, was de motivatie ongekend hoog. Elke slag telde, elke meter
werd bevochten.
Dankzij een vernieuwd kloksysteem konden supporters en teamgenoten de prestaties live
volgen, wat zorgde voor extra spanning en betrokkenheid. Verenigingen zoals Zegenwerp,
Tempo, Nautilus, Budel en E.O.Z.C. maakten er samen een onvergetelijke sportieve strijd van.
Voor E.O.Z.C. was het een marathon om trots op te zijn. Met een indrukwekkende afstand van
109,8 kilometer bewezen de zwemmers dat inzet en teamgeest belangrijker zijn dan cijfers.
Hoewel er iets minder meters werden gezwommen dan vorig jaar, werd op elk moment
gestreden, geleerd en doorgezet.
De uitdaging was niet zonder obstakels:
het team moest het doen zonder eigen
masseurs. Toch werd deze tegenslag
overwonnen dankzij samenwerking en
veerkracht. Extra dank gaat uit naar
Jouke, Bas en Naomi – die het team
versterkten en hielpen om het maximale
eruit te halen.
Deze editie van de zwemmarathon was
meer dan alleen een sportevenement. Het was een bewijs van doorzettingsvermogen,
teamspirit en plezier in de sport. Een ervaring die motiveert, verbindt en inspireert.
Op naar volgend jaar – sterker, sneller en samen nog verder!
Met sportieve groet,
Marathon Organisatie E.O.Z.C.