Argo De enige zwem- en waterpolovereniging in Sint-Oedenrode. Het thuishonk is zwembad De Neul

Afgelopen weekend was de 24-uurs zwemmarathon, een aantal Argo-zwemmers heeft hier aan mee gedaan onder de vlag van E.O....
29/05/2026

Afgelopen weekend was de 24-uurs zwemmarathon, een aantal Argo-zwemmers heeft hier aan mee gedaan onder de vlag van E.O.Z.C. Dit willen we even onder de aandacht brengen, want dit is een niet geringe prestatie! Onderstaande tekst is van E.O. Z. C..

24-Uur Zwemmarathon 2026 – Samen tot het uiterste
Tijdens het afgelopen Pinksterweekend stond Valkenswaard opnieuw in het teken van
doorzettingsvermogen, teamwork en sportieve passie. De 24-uurs zwemmarathon – een
traditie die ooit door Argo werd neergezet – kwam tot leven met een nieuwe generatie
zwemmers die het beste uit zichzelf haalden.
Met maar één doel voor ogen – samen de finish halen – gingen de deelnemende verenigingen
vol energie het water in. Ondanks dat het evenement samenviel met het eerste weekend van de
Brabantse Kampioenschappen, was de motivatie ongekend hoog. Elke slag telde, elke meter
werd bevochten.
Dankzij een vernieuwd kloksysteem konden supporters en teamgenoten de prestaties live
volgen, wat zorgde voor extra spanning en betrokkenheid. Verenigingen zoals Zegenwerp,
Tempo, Nautilus, Budel en E.O.Z.C. maakten er samen een onvergetelijke sportieve strijd van.
Voor E.O.Z.C. was het een marathon om trots op te zijn. Met een indrukwekkende afstand van
109,8 kilometer bewezen de zwemmers dat inzet en teamgeest belangrijker zijn dan cijfers.
Hoewel er iets minder meters werden gezwommen dan vorig jaar, werd op elk moment
gestreden, geleerd en doorgezet.
De uitdaging was niet zonder obstakels:
het team moest het doen zonder eigen
masseurs. Toch werd deze tegenslag
overwonnen dankzij samenwerking en
veerkracht. Extra dank gaat uit naar
Jouke, Bas en Naomi – die het team
versterkten en hielpen om het maximale
eruit te halen.
Deze editie van de zwemmarathon was
meer dan alleen een sportevenement. Het was een bewijs van doorzettingsvermogen,
teamspirit en plezier in de sport. Een ervaring die motiveert, verbindt en inspireert.
Op naar volgend jaar – sterker, sneller en samen nog verder!
Met sportieve groet,
Marathon Organisatie E.O.Z.C.

23/04/2026

Een mooi stuk in de Mooi Rooi krant over de zwemwedstrijd van afgelopen zondag!

Howdy feestgangers! Eindelijk kunnen we deze lang verwachte avond met jullie vieren! Op zaterdag 18 april wordt de Saloo...
18/04/2026

Howdy feestgangers! Eindelijk kunnen we deze lang verwachte avond met jullie vieren! Op zaterdag 18 april wordt de Saloon geopend en komen de cowboy hoeden tevoorschijn! Het aller laatste 5e partje van dit seizoen, dus hier moet je gewoon bij zijn! Tot dan! 🤠🌵🐎🍻🔫

Wedstrijden in het zwembad:

💪 Heren 3 speelt om 19:00
💃 Dames 2 speelt om 19:45
🤽‍♂️ Heren 1 sluiten af om 20:30

Wat hebben er weer een hoop mensen hun best gedaan om veel lekkers te verkopen voor de club! We hebben ruim 450 euro win...
01/04/2026

Wat hebben er weer een hoop mensen hun best gedaan om veel lekkers te verkopen voor de club! We hebben ruim 450 euro winst gemaakt, supermooi bedrag. Deze keer heeft Lotte Doeleman het allermeest verkocht, goed gedaan Lotte!
Fijne Pasen allemaal.🐣

Je kan nog tot en met morgen je paasbestelling plaatsen! Doen, dan heb je met Pasen allerlei lekkers in huis!
27/03/2026

Je kan nog tot en met morgen je paasbestelling plaatsen! Doen, dan heb je met Pasen allerlei lekkers in huis!

Jullie hebben nog tot en met zaterdag 28 maart om je paasbestelling te plaatsen. Op de foto zie je de paascake die deze ...
18/03/2026

Jullie hebben nog tot en met zaterdag 28 maart om je paasbestelling te plaatsen. Op de foto zie je de paascake die deze keer te bestellen is! Op de website www.zw-argo.nl vind je alle informatie. Succes!

Halloooo Argonauten,Het is weer bijna Pasen, tijd voor de worstenbroodactie!!Deze keer kun je worstenbroodjes (8,75), ee...
27/02/2026

Halloooo Argonauten,
Het is weer bijna Pasen, tijd voor de worstenbroodactie!!
Deze keer kun je worstenbroodjes (8,75), een kleine paasstol (6,25) en een verrukkelijke appel-kaneelpaascake (6,50) verkopen.
Je hebt tot zaterdag 28 maart de tijd om je bestelling via de site te plaatsen. Succes allemaal. 🐰
Op de website www.zw-argo.nl vind je snel alle informatie.

*REMINDER* 10 januari is het weer tijd voor een 5e partje! 🤠 Trek je cowboyhoed uit de kast, zet je laarzen klaar en maa...
04/01/2026

*REMINDER*
10 januari is het weer tijd voor een 5e partje! 🤠
Trek je cowboyhoed uit de kast, zet je laarzen klaar en maak je op voor een avond vol sportieve actie en western-gezelligheid!

Wedstrijden in het zwembad:

🧒 Jeugd opent om 18:15
💪 Heren 1 speelt om 19:00
💃 Dames 2 speelt om 20:00
🤽‍♂️ Heren 3 sluiten af om 20:45

Na de wedstrijden trekken we met z’n allen door naar Dommelzicht, waar we het 5e partje samen uitspelen onder het genot van gezellige muziek, heerlijke drankjes en een echte westernsfeer. 🌵🎶🥂

We hopen jullie allemaal te zien. Yeehaw! 🤠🎉

Beste Argoleden,Op zondag 4 januari organiseren we weer een gezellig zwemontbijt samen met je mede Argonauten!Wil jij je...
20/12/2025

Beste Argoleden,

Op zondag 4 januari organiseren we weer een gezellig zwemontbijt samen met je mede Argonauten!
Wil jij je vriendjes en vriendinnetjes weer zien in het nieuwe jaar en samen een heerlijke duik nemen? Dan mag je dit niet missen.

🕦 11:30 uur
Gezamenlijke lunch bij Dommelzicht
🕜 13:30 uur tot 15:00
Samen het zwembad in voor een frisse start van het nieuwe jaar

Een mooie gelegenheid om elkaar een gelukkig nieuwjaar te wensen en het jaar sportief én gezellig te beginnen.

We hopen jullie allemaal te zien! 🏊‍♂️🥪

Je kan je aanmelden via de link hieronder:

Zwem- en waterpolovereniging Argo https://share.google/PFpLDw8MkyN38jv2K

Adres

Dommelstraat 20
Sint-Oedenrode

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Argo nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Argo:

Delen