22/05/2023
En zo eindigt een bewogen seizoen voor VCA 1⚽️
Gister speelde VCA de laatste wedstrijd uit bij RKDSO gelijk met 3-3. Na op 3-0 voorsprong te zijn gekomen, riep VCA het over zichzelf af. De eerste helft vol kansen, de tweede helft zat vol met van alles wat.
Waar het seizoen begon met een 0-0 gelijkspel uit bij S.V.S. Stevensbeek zo eindigt het seizoen ook in een gelijkspel. Het moraal van het verhaal bleek dit seizoen toch weer op de kansen die we niet afmaakte te komen...😅 Helaas, maar wel de waarheid.
Maar niet al te negatief: wat hebben we een mooi seizoen gehad!😁Onze (toen nog aan het begin nieuwe) trainer Santino Nas trof een aangeslagen spelersgroep aan. Een halfjaar zonder trainer resulteerde in jongens die stopte, ergens anders gingen voetballen en sommige twijfelde om door te gaan. Santino kreeg de swing weer in de groep, er werd goed getraind en de mannen maakte flinke stappen vooruit💪 Na een gelijkspel en een nipte verliespartij resulteerde het bij de derde wedstrijd al op een overwinning op Sporting ST, notabene de kampioen van deze competitie (Namens VCA: Gefeliciteerd met het kampioenschap!🏆) Het liet zien wat deze groep kan.
Hierna zaten de resultaten niet echt mee, maar het mooie was dat ondanks deze resultaten, de groep bij elkaar bleef en de schouders eronder staken om te blijven strijden⚽️ Twee winstpartijen volgde waar zelfs onze toenmalig doelman Jan twee keer scoorde. Ook al zakte we door het ijs tegen V.v. Holthees Smakt en speelde we niet slecht tegen Sporting uit, zo rechtte we de rug thuis tegen Resia met een overwinning op passie, strijd en pure inzet😁
Richting het einde van de competitie zat het vaak niet mee, maar opgeven deden de mannen en Santino nooit👊
Het houdt hier helaas op voor VCA 1...
De mannen zullen afsluitend nog twee keer trainen en dan is het klaar. Wie weet wat de toekomst nog brengt⚽️
VCA wil graag Santino en zijn staf bedanken voor het strijdlustige seizoen dat we samen hebben neergezet☺️ Wij wensen Santino heel veel succes bij zijn nieuwe club! Maak er een mooi avontuur van💪
Het gaat iedereen goed!
Bedankt!⚽️