11/12/2023
Helden 7 – Baolder 5 1-2
Zondag 10 december speelden we de uitwedstrijd bij onze buren in Helden. We verzamelden om 10.30 uur in de kantine en een ding viel direct op. Tom J. was aanwezig. Nu is Tom J. een verhaal apart. Geregeld komt hij niet opdagen zoals vorige week bv.
Zijn reden van dat niet opdagen verklaarde hij als volgt. “Toen ik om 7.00 uur thuis kwam bleek het stopcontact waar mijn kabel van de telefoon (zijn wekker) in moet verkeerd om in de muur te zitten. Deze moest ik uitgraven en opnieuw inbouwen zodat de gaten te zien waren waar de stekker in moet. Echter toen raakte de kabel van de telefoon verstrikt met de kabel van de lamp. Toen ik deze kabels uit de strik wilde halen ging de lamp uit. Ik wilde bijlichten met mijn telefoon maar die moest opgeladen worden en dat ging niet omdat de kabels van de lamp en telefoon in elkaar zaten en toen”…… toen ben ik gestopt met luisteren. Ik zag zijn lippen nog ongeveer een kwartier nabewegen maar ben afgehaakt. Je verwacht bij zoiets altijd dat ze een smoesje gaan verzinnen maar dit moet wel waar zijn want dit verzin je niet.
De trainer had bij zijn nachtwandeling door het dorp van zaterdag op zondag veel Baolder 5 spelers ontdekt en door de hierezitting waren de meesten in staat van ontbinding en dus hadden we maar weer wat extra spelers van o.a. de veteranen meegenomen.
Dan het voetbal. De 1e helft ging als volgt. Wij de bal, zij slecht, wij ook, wij bal naar voren trappen, zij daarbij hands maken, scheids niet fluiten, wij stoppen, zij doorspelen, zij scoren. 1-0. Wij corner, zij niks doen, wij niks doen, bal rechtstreeks in doel, door Bas. 1-1. Wij Combinatie over links, Danny bal op Stef, Stef schiet bal in doel. 1-2.
Dan de 2e helft. Waar het vandaan kwam weten we niet maar Helden 7 kon in een keer wel voetballen (of werd het tijdelijk Helden 2 ??) of hadden ze in de rust al het bier weg laten pompen en via infuus vitamientjes ingespoten gekregen ? We zullen het nooit weten.
Maar al met al kwamen we onder druk te staan en overleefden we een stortvloed aan corners. 1-2 eindstand.
Nu hebben wij sinds kort een nieuwe leider. Henkie Jansen noemen we hem. Hij riep geregeld tijdens de wedstrijd jerrycan. Met gefronste wenkbrauwen hoorden de spelers het aan. Wat heeft hij toch met zijn jerrycan. Moeten we spelen als een jerrycan ? Z’n ding is rechthoekig. Moeten we spelen met 2 punten naar voor en twee naar achter ? Wil hij gewoon drinken maar is het woord bidon te machtig voor hem ? Heeft hij teveel Jerry Springer gekeken vroeger ? Nee dat was na zijn tijd. Wat bleek. Onze gastspeler Jerry de Reus stond geregeld vrij en dat liet Henk de andere spelers steeds weten. Tja voetbaltaal he.
Dan de 3e helft. Laat maar. Zie vorige verslag.
Ruud, Auke, Jerry, Danny en Leon bedankt !
Groet,
Baolder 5