16/03/2014
SDZ F2 (uit)
Type: Competitie
Seizoen: Seizoen 2013
Tegenstander: SDZ F2 (uit)
Locatie: Sportpark Transformatorweg
Datum: zaterdag 15 maart 2014
Tijdstip: 09:00
Plaats verzamelen:
Tijdstip verzamelen: 08:15
SDZ maatje te groot
Yorick, zondag 16 maart 2014 21:27 Na een goede gewonnen pot tegen Diemen uit, waarvoor ik helemaal was vergeten een verslag te schrijven, mochten we zaterdag aantreden tegen SDZ in Amsterdam. De eerste wedstrijd thuis ging nog redelijk gelijk op en werd met 3-4 verloren. Nu was er een kans op revanche en de punten mee te nemen naar Amsterdam Noord. SDZ had echter vorige week zelfs IJburg verslagen met 2-1, dus het zou erg lastig worden.
Vlak voor 09:00 uur werd keurig netjes, in lijn met de Fair Play principes, een line-up gemaakt en gaven de boys van SDZ F2 en Meteoor F1 elkaar een handje en wensten elkaar een prettige wedstrijd. De eerste kans na het fluitsignaal was voor SDZ, die gelukkig over ging. Niet veel later was het SDZ weer dat opstoomde langs de linkerkant en de bal achter Sami schoot: 1-0. Daarna was er een kans voor Meteoor, maar Sem schoot helaas recht in de handen van de keep. Meteoor krijgt de geest en probeert de verdediging van SDZ te doorbreken. Hetgeen niet gemakkelijk, want er stonden goed getrainde mannetjes. Siep, Sem en Kevin combineerden, maar net onvoldoende om het laatste zetje te geven. De mooiste aanval was van Siep, die kaatste op Kevin, die passte weer op Sem, maar die bal ging naast. Het was potdikke toch SDZ dat 2-0 maakte. SDZ was toch wat beter in het samenspelen en feller in de duels, waardoor ze opstoomden richting Sami. Nick, Bennie en Sandro probeerden ze weg te houden, maar konden niet voorkomen dat SDZ de 2-0 maakte. En voor de rust kregen ze een paar corners waarvan er 1 mooi indraaide en nog tegen het been van Siep viel en tegen het zijnet drukte: 3-0.
Boy had kennelijk een donderspeech gegeven, want er werd gelijk vanaf de aftrap druk op de bal gejaagd. SDZ was echter slimmer en wist zich onder de druk van Meteoor uit te spelen. En in plaats van 3-1 werd het bij een counter van SDZ 4-0. Een hard schot die Sami mooi redt, maar in 2e instantie toch raak. Toch pakte Meteoor het goed op in de 2e helft. Kevin kreeg een mooie kans, maar schoot in de handen van de keep. Hierna kwam SDZ weer op en de linkerspits schoot via het been van pechvogel Siep binnen: 5-0. De laatste 10 minuten kwam Meteoor los en scoorde Sem bij een counter met het omspelen van de keeper, mooi 5-1. Niet veel later was het Siep over de linkerkant met een mooie assist op de voet van de inlopende Sem, paf in de hoek: 5-2. Hierna kregen we nog meer kansen, onder andere Yorick die 2x naast schoot, maar er zat vandaag helaas niet meer in.
Mannen, SDZ was zaterdag toch wat beter dan wij waren en wist elkaar beter te vinden. Op trainen spelen jullie zo goed samen, waarom afgelopen zaterdag niet veel meer SAMEN gespeeld? Ik weet zeker dat we dan iedereen een lastige ochtend bezorgen. IJburg bijvoorbeeld komende zaterdag thuis. Kom op mannen!
Friso
Uitslag: wij: 2 zij: 5
Wie scoorde er?
Sem, 32e minuut
Sem, 36e minuut