06/01/2023
Pakkaspäivän ilottelua 💛
Tyvär oli jo aiemmin päättänyt, että vuojen eka hiihtoretki on paikallaan perjantain vappaapäivän kunniaksi, ja siitähän pidettiin kiinni pakkasesta huolimatta! ⛷️
Aamukahvia juodessa suunniteltiin päivän retkikohdetta, kaiveltiin suksia ja monoja esille sekä pakattiin retkireppua. Kaikki piti suorittaa pikasesti, koska olihan jo kiire retkelle ja kattomaan aurinkoa kaamoksen jälkeen! 🥵☀️
Liikkeelle päästiin, m***a ensimmäiset pari kilometriä kirottiin jäisestä autosta tulevaa kolinaa. Tähänkö se matka tyssäis ennen kun edes suksia sai jalkaan! 🤨 Kunnes tajusimma että eihän se mistään jäästä johdu ko lämmityspiuha se siellä paukutti menemään, siinä kaikessa kiireessä kai unohtunut irrottaa... 🤣 Piuha talteen ja matka jatkuu.
Pallakselle päästiin, suksien nokka kohti tunturin kylkeä ja eikun sivakoimaan.. 🥰 Suunnilleen noin joka kymmenen metrin välein kuului 'oooo kato nyt miltä tuolla näyttää'' tai 'uuuuu voi ettien että ko kaunista' 🩷
Eikä se auttanu muu ko kaivaa puhelin taskusta ja koittaa kohmeisilla sormilla ikuistaa se upea auringonpaiste ja mahtavat pakkaspäivän maisemat mitä luonto meille tarjoili 💛☀️❄️
Välillä suksilla tuntui olevan ihan oma tahto, muutaman kerran sukset meni oikealle ja itte hiihtäjä vasemmalle.. 🤣 M***a niin vain selvisimmä kuiten kaikki yhdessä ehjänä perille. Näistä myös 4. kuva muistona.. 🤭
Kodalla hörpättiin kuumat mehut ja paistettiin makkarat. Onneksi retkikaveri oli muistanu ottaa myös ne tulitikut, kun aamun kiireessä ja hiihtohöyryissä ei niitäkään tullut matkaan.. 🙄 Mielen lisäksi saimma sitten kuitenkin myös makkarat lämpimäksi! 👌
Olipa se vain kaikesta huolimatta vuoden 2023 tähän mennessä paras hiihtoretki! 🥰 M***a toivon mukaan siihen tulee jo heti huomenna muutos kun suuntaamma kohti seuraavaa seikkailua 😘🩷