24/03/2026
De Fonne haalt uit tegen de buren! FT 5-1
Met enorme blijdschap kunnen wij melden dat uw favoriete sportploeg ook volgend jaar in de hoogste afdeling van het liefhebbersvoetbal zal aantreden. Winst afgelopen zaterdag tegen de buren van Den Truuk volstond hiervoor en groen-wit had de opdracht duidelijk begrepen.
Porteman opende de score na een kwartier spelen op aangeven van Sclabi. Enkele minuten later bediende Mattice met een heerlijke uittrap Bjarni voor de 2-0. Hoewel De Fonne heer en meester bleek, sloop er toch een Stasegemnaar door de buitenspelval, die vervolgens de aansluitingstreffer maakte. 2-1 bleef de stand tot aan de rust, ondanks nog enkele goede pogingen van de thuisploeg.
Defoor wist dat er niet geslabakt mocht worden en hitste zijn troepen stevig op tijdens de rust, met resultaat. Uitblinker Porteman haalde kort na rust verwoestend uit; zijn knal verdween enig mooi in (en door!) de bovenhoek.
De ban was gebroken bij Den Truuk en het regende kansen voor de groenhemden, al liet de afwerking vaak de wensen over. Woelwater Stan bekroonde zijn sterke match nog met de 5-1, kort daarvoor had Vic ook kunnen scoren.
Een oververdiende overwinning dus voor uw helden, die de overige wedstrijden zonder druk kunnen afwerken, al blijft de honger om nog eens te stunten groot.
Komende zaterdag is er geen match – speciale dank aan de kalendermakers om rekening te houden met ons eetfestijn!
Allen welkom – mits reservatie uiteraard – vanaf 18u30 in ’t Klokhuis. Om 22u volgt de special act van Mattice Allemeersch!
Supporters op post voor deze ongetwijfeld legendarische avond?
Forza Fonne!