07/06/2026
🏁 Flanders BMX Series #4, Hooglede-Gits 🏁 Zoals elk jaar een vlekkeloze organisatie.
Het volledige Zenith BMX Team was aanwezig en maakte er een topdag van! 💪 Elke rijder eindigde in de top 10, iets waar we als team enorm trots op zijn. 🙌
🥉 Tijs blijft verder bouwen op zijn sterke vorm en reed naar een knappe 3de plaats. Zelfs een lekke band in de tweede reeks kon hem niet van een podiumplek houden.
🔥 Joppe zit duidelijk in een positieve flow. Voor de derde wedstrijd op rij stootte hij door naar de A-finale, waar hij een mooie 6de plaats behaalde. Met volle overgave, sterke bochten, veel schuddebollen en af en toe een beetje geluk: dik verdiend!
🥉 Jelthe liet mooie dingen zien op het parcours. Hoewel het starthek vandaag niet altijd haar beste vriend was, vocht ze zich terug naar een sterke 3de plaats in de A-finale.
🚀 Bas (a.k.a. The Red Machine volgens speaker Kamil) blijft indruk maken met zijn bochtentechniek. In combinatie met sterke starts leverde dat opnieuw een plaats in de A-finale op en een knappe 4de plaats.
💥 Sverre verloor in de halve finale zijn goede uitgangspositie door buitenkant bocht terecht te komen. Hij herpakte zich uitstekend en werd 2de in de B-finale.
⚡ Gregg werkte vandaag vooral aan het doortrekken van zijn sterke starts over het volledige parcours. Dat lukte bijzonder goed in de derde manche. Ondanks een moeilijke eerste bocht hier en daar reed hij toch naar een mooie 5de plaats in de A-finale.
🚲 Jitske daagde de snelste Cruiser Girls uit en reed met lef en een sterke eerste lijn naar een knappe 4de plaats in de A-finale.
👏 Rinke reed eveneens een sterke wedstrijd. In de A-finale werd zij helaas vastgezet, maar met een sterke remonte vocht zij zich terug naar een 6de plaats.
❤️ Het mooiste van alles? De vooruitgang die we zien bij elke rijder. Rijders die groeien, met vertrouwen rijden en zichtbaar plezier maken. Dat is precies waar we het voor doen.