Zenith BMX Team

Zenith BMX Team Contactgegevens, kaart en routebeschrijving, contactformulier, openingstijden, diensten, beoordelingen, foto's, video's en aankondigingen van Zenith BMX Team, Sportclub, Massenhoven.

🏁 Flanders BMX Series  #4, Hooglede-Gits 🏁 Zoals elk jaar een vlekkeloze organisatie.Het volledige Zenith BMX Team was a...
07/06/2026

🏁 Flanders BMX Series #4, Hooglede-Gits 🏁 Zoals elk jaar een vlekkeloze organisatie.

Het volledige Zenith BMX Team was aanwezig en maakte er een topdag van! 💪 Elke rijder eindigde in de top 10, iets waar we als team enorm trots op zijn. 🙌

🥉 Tijs blijft verder bouwen op zijn sterke vorm en reed naar een knappe 3de plaats. Zelfs een lekke band in de tweede reeks kon hem niet van een podiumplek houden.

🔥 Joppe zit duidelijk in een positieve flow. Voor de derde wedstrijd op rij stootte hij door naar de A-finale, waar hij een mooie 6de plaats behaalde. Met volle overgave, sterke bochten, veel schuddebollen en af en toe een beetje geluk: dik verdiend!

🥉 Jelthe liet mooie dingen zien op het parcours. Hoewel het starthek vandaag niet altijd haar beste vriend was, vocht ze zich terug naar een sterke 3de plaats in de A-finale.

🚀 Bas (a.k.a. The Red Machine volgens speaker Kamil) blijft indruk maken met zijn bochtentechniek. In combinatie met sterke starts leverde dat opnieuw een plaats in de A-finale op en een knappe 4de plaats.

💥 Sverre verloor in de halve finale zijn goede uitgangspositie door buitenkant bocht terecht te komen. Hij herpakte zich uitstekend en werd 2de in de B-finale.

⚡ Gregg werkte vandaag vooral aan het doortrekken van zijn sterke starts over het volledige parcours. Dat lukte bijzonder goed in de derde manche. Ondanks een moeilijke eerste bocht hier en daar reed hij toch naar een mooie 5de plaats in de A-finale.

🚲 Jitske daagde de snelste Cruiser Girls uit en reed met lef en een sterke eerste lijn naar een knappe 4de plaats in de A-finale.

👏 Rinke reed eveneens een sterke wedstrijd. In de A-finale werd zij helaas vastgezet, maar met een sterke remonte vocht zij zich terug naar een 6de plaats.

❤️ Het mooiste van alles? De vooruitgang die we zien bij elke rijder. Rijders die groeien, met vertrouwen rijden en zichtbaar plezier maken. Dat is precies waar we het voor doen.





Letterlijk het hoogtepunt van het seizoen vandaag tijdens de 3de Coupe de Wallonie op Baraque de Fraiture! ⛰️Met 4 rijde...
31/05/2026

Letterlijk het hoogtepunt van het seizoen vandaag tijdens de 3de Coupe de Wallonie op Baraque de Fraiture! ⛰️

Met 4 rijders trokken we naar de Ardennen, en allemaal wisten ze zich knap te plaatsen voor de A-finales.

🥇 Tijs was vandaag ongenaakbaar. Hij reed elke reeks, halve finale én finale van start tot finish aan de leiding. Een dominante prestatie en een meer dan verdiende overwinning! 👏

💥 Joppe stootte eveneens door naar de A-finale en reed naar een mooie 6de plaats. Met sterke lijnen en technisch bochtenwerk wist hij zich uitstekend te handhaven tussen de concurrentie.

🚀 Gregg bewees opnieuw dat zijn starts steeds beter worden. Vaak was hij goed weg, al lukte het niet altijd om die positie vast te houden tot aan de eerste bocht. Toch een plaats in de A-finale en een mooie 7de plek. Hier zit zeker nog groeimarge in! 👊

🥈 Jitske liet zien dat ze over een flinke portie doorzettingsvermogen beschikt. Na haar knappe 10de plaats gisteren in de duatlon van Rijkevorsel had ze vandaag nog voldoende energie over om enkele snelle rondjes op de BMX af te werken. Ze werd mooi 2de bij de Cruiser Girls en zette de winnares tot op de finish onder druk.

👏 Trots op deze toppers en hun inzet, strijdlust en resultaten!





🇩🇪 3 Nations Cup in Esselbach 🇧🇪🇳🇱🇩🇪Wat een gezellig en sfeervol weekend! Waar we vorig jaar kleddernat werden van de re...
25/05/2026

🇩🇪 3 Nations Cup in Esselbach 🇧🇪🇳🇱🇩🇪

Wat een gezellig en sfeervol weekend! Waar we vorig jaar kleddernat werden van de regen, werden we nu compleet doorweekt van het zweet ☀️🥵

🔥 Joppe voelde zich helemaal thuis op dit parcours. Op zaterdag reed hij sterk tegen een jaartje oudere concurrentie en strandde hij knap in de 1/8e finale met een 5de plaats. Op zondag zat de loting minder mee en waren de hitte en zon geen bondgenoten.

🔥 Tijs reed beide dagen erg constant en kwam telkens dicht bij de kwartfinales. Tegen grotere en sterkere jongens is dat absoluut geen evidentie, maar hij liet opnieuw mooie dingen zien.

🔥 Jelthe vond na een moeilijker weekend vorige week haar drive helemaal terug. Sterke starts, goeie bochten en veel doorzettingsvermogen leverden haar beide dagen een verdiende finaleplaats op 💪

🔥 Bas reed zaterdag naar zijn eerste internationale finaleplaats ooit 👏 Op zondag deed hij daar nog een halve finale bovenop. Twee sterke dagen die perfect aansluiten bij zijn mooie seizoen dat hij aan het rijden is.

🔥 Gregg werd zaterdag 9de bij de cruisers. De ontgoocheling was er even, want die finaleplaats lag zó dichtbij. Op zondag werd de warmte hem wat te veel en kwam hij bij de 20 inch niet door de reeksen.

🔥 Jitske vocht zaterdag voor elke positie bij de Cruiser Girls en reed knap naar de finale, waar ze 5de werd 👊 Een mooie beloning voor haar harde werk. Op zondag waren de benen leeg en speelde de hitte parten, waardoor ze op de 20 inch strandde in de reeksen.

🔥 Rinke reed enkel zaterdag cruiser en streed samen met Jitske voor die laatste finaleplaats. Ze verdiende die evenzeer, maar strandde net op de 9de plaats.

De omstandigheden waren allesbehalve makkelijk, maar iedereen bleef vechten tot het einde 💛 4 finaleplaatsen voor ons team is iets waar we héél tevreden mee zijn.
En naast het parcours was opnieuw duidelijk hoe sterk de band is tussen onze rijders en ouders. Daar mogen we als team enorm trots op zijn! 🙌





6 van onze rijders kregen ook startrecht voor het WK in Brisbane (AUS). Proficiat! 🌏🔥Joppe: Cruiser Boys 13/14Tijs: Boys...
21/05/2026

6 van onze rijders kregen ook startrecht voor het WK in Brisbane (AUS). Proficiat! 🌏🔥

Joppe: Cruiser Boys 13/14
Tijs: Boys 13
Bas: Boys 14
Jelthe: Girls 14
Jitske: Girls 17+
Sverre: Boys 15

Spijtig genoeg ligt Brisbane op een gezellige 16.000 km van hier, net iets te ver om “efkes met den auto” te doen. 🚗

Maar dat neemt niet weg dat een WK-startrecht dik verdiend is en sowieso iets is om trots op te zijn! 👏🌍

Al onze rijders kregen startrecht van Belgian Cycling voor het Europees Kampioenschap BMX in Sarrians (FR). Tijs: Boys 1...
18/05/2026

Al onze rijders kregen startrecht van Belgian Cycling voor het Europees Kampioenschap BMX in Sarrians (FR).

Tijs: Boys 13
Bas: Boys 14
Sverre: Boys 15
Jelthe: Girls 14
Jitske: Cruiser women 17/29 + Girls 17
Rinke: Cruiser women 17/29 + Girls 17
Joppe: Cruiser Boys 13/14
Gregg: Cruiser Boys 15/16

Het voorbije weekend waren we actief tijdens de Flanders Cup op ons thuisparcours in Massenhoven én tijdens de Europese ...
18/05/2026

Het voorbije weekend waren we actief tijdens de Flanders Cup op ons thuisparcours in Massenhoven én tijdens de Europese ronde in La Chapelle (FR).

De weergoden bleven ons in België goedgezind en tijdens de Flanders Cup in Massenhoven wisten alle vijf aanwezige rijders de A-finale te bereiken.

Na een weekje rust was Tijs gemotiveerd om te knallen, en dat deed hij ook. Met een meedogenloze startsnelheid behaalde hij een verdiende overwinning bij de Boys 13.

Joppe kon zijn thuisvoordeel verzilveren en was héél blij om nog eens de A-finale te halen. Hard werk wordt uiteindelijk altijd beloond.

Sverre reed sterk over het parcours bij de Boys 15/16 en behaalde een knappe 6de plaats in de A-finale.

Gregg liet opnieuw sterke starts zien en straalde veel zelfvertrouwen uit na zijn clean sheet op de interclub van vorige donderdag. Een 6de plaats in de A-finale was zijn eindresultaat.

Jitske legde het vuur aan de schenen van het nummer 8 van Europa en eindigde knap op de 2de plaats.

In Frankrijk waren Bas en Jelthe actief tijdens de Europese wedstrijd in La Chapelle Saint-Mesmin. Op deze grote track lieten ze allebei mooie dingen zien. Bas miste op zondag de kwartfinale op een haar na. Jelthe kende een moeilijker weekend en liet af en toe even het hoofd hangen, maar kijkt alweer vol goede moed vooruit naar volgende week.

Zo trots op mijn jeugdbende! Op naar een leuk weekendje in Esselbach.





Vandaag stond de derde topcompetitie van het seizoen op het programma in Blegny. De zon straalde, de sfeer zat goed. Jop...
10/05/2026

Vandaag stond de derde topcompetitie van het seizoen op het programma in Blegny. De zon straalde, de sfeer zat goed.

Joppe dubbelde vandaag voor het eerst op cruiser en 20 inch, met het oog op het EK later dit seizoen. Op de cruiser kwam hij als bijna 13-jarige uit in de categorie -16 en dat deed hij meer dan verdienstelijk. Met veel techniek en inzet behaalde hij knap de halve finale. Op de 20 inch, bij de boys 13, strandde hij op één plaatsje van de halve finale, maar ook daar liet hij duidelijk de vooruitgang van de voorbije weken zien.

Tijs reed met veel overtuiging naar de finale bij de boys 13 en behaalde daar een mooie 6de plaats. Misschien zat er nog net iets meer in, maar opnieuw een sterke wedstrijd van Tijs.

Jelthe miste in de reeksen wat vertrouwen en voelde ook nog de gevolgen van een kleine blessure van gisteren. In de halve finale en finale herpakte ze zich knap en reed ze naar een mooie 5de plaats, absoluut een resultaat om tevreden mee te zijn.

Bas blijft mooie stappen zetten bij de boys 14 en behaalde opnieuw knap de finale. Het is fijn om te zien hoe verstandig trainen, inzet en passie zorgen voor mooie prestaties én veel plezier op de BMX.

Sverre liet sterke starts zien vandaag. In de kwartfinale verloor hij wat plaatsen in de eerste bocht, waardoor zijn wedstrijd daar eindigde. Er zit zeker nog meer potentieel in en dat belooft voor de volgende wedstrijden.

Gregg miste nipt de finale bij de cruisers -16. Hij reed sterk en toont steeds progressie op de cruiser. Wij zijn er zeker van dat hij nog mooie dingen gaat doen dit seizoen. Op de 20 inch lukte het vandaag niet om door te stoten naar de kwartfinales.

Jitske reed degelijk, al voelde ze dat de benen niet helemaal optimaal waren. Toch behaalde ze mooie resultaten met een 10de plaats bij de cruiser girls en een 7de plaats bij de girls 17+.

Rinke reed vandaag enkel cruiser. In de eerste reeks werd ze ten val gebracht en ondanks een pijnlijke knie werkte ze de wedstrijd sterk verder af. Ze liet mooie dingen zien en bleef knokken tot het einde. Een finaleplaats zat er zeker nog in, maar het zat onderweg niet helemaal mee.

Trots op iedereen voor de inzet, de sfeer en de steun voor elkaar. Op naar de volgende wedstrijd!





Dit weekend reden we de 3 Nations Cup ronde 1 & 2 in Antoing. Dit zijn wedstrijden waar we altijd naar uitkijken. Het we...
03/05/2026

Dit weekend reden we de 3 Nations Cup ronde 1 & 2 in Antoing. Dit zijn wedstrijden waar we altijd naar uitkijken. Het werd een supergezellig weekend, met mooi weer op zaterdag en iets minder op zondag.

Joppe:
Als nog geen 13-jarige meedoen bij de boys 13/14 is nooit eenvoudig, gezien de soms grote fysieke verschillen. Maar van Joppe weet je dat hij altijd alles geeft en voor elke plek blijft vechten. Met veel grinta en inzet reed hij beide dagen tot in de 1/8 finale, wat voor hem een logisch eindstation was.

Tijs:
Ook hij kwam uit in deze moeilijke boys 13/14 categorie als 13-jarige. Met zijn snelle starts wist hij mooie resultaten neer te zetten in de reeksen en op zaterdag door te stoten tot de kwartfinales.

Bas:
Twee keer een halve finale bij de boys 13/14. Net als de voorbije weken toont hij welke stappen hij deze winter en aan het begin van het seizoen heeft gezet. Sterke starts, goede bochten en veel zelfvertrouwen. Op zondag zat hij dicht bij de finale, die hij eigenlijk ook verdiende.

Jelthe:
Beide dagen haalde Jelthe de finale bij de girls 13/14 en eindigde ze telkens op een knappe 7de plaats. Vooral op zaterdag liet ze heel mooie dingen zien. Op zondag miste ze wat scherpte in de start, maar op de track was ze bijzonder snel en wist ze nog meerdere plaatsen goed te maken. Sterke prestatie!

Sverre:
Op zaterdag bereikte Sverre verdiend de kwartfinale. Ondanks een mindere start wist hij daar toch (met een beetje geluk) door te stoten naar de halve finale, een heel mooi resultaat. Op zondag miste hij door een mindere derde manche net de kwartfinale.

Gregg:
BMX is topsport. Op zaterdag combineerde Gregg cruiser en 20 inch. Met het hoge tempo en de korte tijd tussen de races was dit al pittig. Daarnaast had hij ook nog een flinke hoeveelheid schoolwerk. Zijn weekend bestond dus uit racen, rusten, racen, studeren, eten en slapen. Heel veel respect hiervoor!

Jitske:
Op zaterdag reed ze cruiser en was ze sterk in de reeksen, klaar voor de finale, zeker met een gunstige loting in de halve finale. Helaas verloor ze die kans na een duel in de start. Op zondag reed ze 20 inch bij de girls 17+, maar daar strandde ze in de reeksen.

Rinke:
Zij volgde hetzelfde programma als Jitske (zaterdag cruiser, zondag 20 inch) en haalde op zaterdag knap de finale, waar ze als 7de eindigde. Zeer mooi gedaan! Dit parcours lag haar duidelijk goed en dat liet ze beide dagen zien.

Sportief was het een topweekend, en qua sfeer en gezelligheid: 10/10.





Ook waren er nog vier van onze rijders actief op de tweede Coupe de Wallonie van dit seizoen in Blegny. De zon scheen en...
27/04/2026

Ook waren er nog vier van onze rijders actief op de tweede Coupe de Wallonie van dit seizoen in Blegny. De zon scheen en de sfeer zat er goed in.

Tijs reed sterk en haalde verdiend de finale, waarin hij uiteindelijk knap vijfde werd. Er zat misschien nog iets meer in, maar dit blijft sowieso een mooi resultaat.

Joppe zette opnieuw een stap vooruit in de goede richting en miste op een haar na de finale. In de B-finale reed hij naar een nette derde plaats.

Gregg knokte zich bij de cruisers

Bas en Jelthe trokken dit weekend naar Benátky (CZ) voor ronde 5 en 6 van de UEC BMX European cup.Bas kreeg tijdens de t...
26/04/2026

Bas en Jelthe trokken dit weekend naar Benátky (CZ) voor ronde 5 en 6 van de UEC BMX European cup.

Bas kreeg tijdens de trainingsdagen al af te rekenen met een valpartij, veroorzaakt door een stilstaande rijder op het parcours. Toch verscheen hij gemotiveerd aan de start van de wedstrijden. Beide dagen liet hij sterke prestaties zien in de reeksen en eindigde hij mooi als 6de in de 1/8e finales.

Jelthe kende een uitstekend weekend. Vooral op zaterdag presteerde ze enorm sterk en stootte ze verdiend door naar de halve finale, waar ze op één plaatsje van de finale strandde. Wat een knappe prestatie!

Trots op deze twee toppers! 💪





Adres

Massenhoven
2240

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Zenith BMX Team nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen