De eerste trainer van de ploeg was Wim De Proft, welke nu hoge ogen scoort als toptrainer in het Belgische handbalcircuit. Het eerste seizoen verliep nogal moeilijk, maar toch boekten we reeds twee overwinningen en een gelijkspel. Het tweede seizoen was het topseizoen. Na een heel spannende strijd, met onder meer memorabele overwinningen op Denderbelle en Eeklo dienden we toch de duimen te leggen
voor Denderbelle dat (verdiend) met de titel ging lopen. Na 2 seizoenen verliet Wim Berlare nadat we vice-kampioen werden met Berlare. Hij werd opgevolgd door W***y Verlé. De volgende seizoenen waren veel wisselvalliger, maar belangrijk was dat er gestart werd met een jeugdwerking. Dankzij een zeer geslaagd scholentornooi kon de jeugd warm gemaakt worden voor handbal. Velen van hen vonden uiteindelijk hun weg naar ons seniorenteam. Ondertussen bleef het handbal in Berlare bestaan, oudere spelers stopten en verlieten de club, jongere spelers kwamen er bij. Blijkbaar had de club toch ook enig succes buiten onze gemeentegrenzen, want spelers uit Zele, Lebbeke en Dendermonde sloten bij onze club aan en bleven er meestal. Zo ging het ene seizoen over in het andere en werd het 25ste seizoen afgewerkt, wat (misschien voorlopig) het laatste van het seniorenteam. Een gebrek aan spelers noopte ons om een samenwerking aan te gaan met onze collega's uit Lokeren en Waasmunster. Ondertussen is onze ploeg op weg naar zijn 40 jarig bestaan en staan we weer op eigen benen. HBC Berlare is met frisse moed opnieuw aan een plan begonnen dat begint vanuit onze jeugdopleiding. We proberen op deze manier vanuit de basis op te bouwen naar een nieuw senioren team. Op deze manier blijft het handbal in Berlare bestaan. Met heel veel dank aan Wim Arbijn. Die nog steeds contactpersoon, trainer en secretaris is van onze ploeg.